باید ها و نباید های یک سایت وردپرسی – قسمت دوم

دسته‌بندی: ,,
بدون دیدگاه
نویسنده: علی باقری نیا
تاریخ: ۱۸,مرداد,۱۳۹۷
آخرین ویرایش: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بدون دیدگاه
  ” پس با ما باشید با بخش دوم و بقیه ...

امتیاز دهید :

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

همانطور که در پست قبلی اشاره کردیم سیستم مدیریت محتوا وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا است از این رو همیشه کاربران وردپرس در سرارس دنیا دغدغه هایی مانندقالب خوب ، امنیت بالا ، سئو، اسپم نشدن سایت و … رو دارند این خواسته های کاربران ما رو بر آن داشت تا یکسری اطلاعات در مورد باید ها و نباید های یک سایت وردپرسی رو برای شما آماده کنیم و در اختیارتون قرار بدیم.

 

” پس با ما باشید با بخش دوم و بقیه بخش های این مقاله”

— سرور و لود سایت

اگر برای شما مخاطبان و رضایت مندی آن ها شرط اصلی باشد باید در خرید سرور سایت دقت بالایی خرج دهید، قرار گرفتن سایت شما در یک سرور با استاندار های خوب و جهانی و سرعت بالا می تواند از دلایل عمده رضایت مندی مشترکین شما می باشد.
دقت داشته باشید هرچه سرور سایت شما پرقدرت تر باشد و زمان لود سایت شما پائین تر باشد علاقه مخاطب به سایت و کسب کار شما را زیاد تر می کند البته باید در خرید سرور فاکتور های دیگری مانند : امنیت ، کشور قرار گیرنده ، پشتیبانی و شرکت واسط معتبر را مد نظر قرار داد.

” البته در میزان زمان لود سایت شما طراحی قالب ، تصاویر ، فشرده سازی و… تاثیر بسزایی دارد”

–برگه ها

یکی از شروط اصلی داشتن یک سایت خوب  احترام به مخاطبان و مشتریان است. داشتن یکسری برگه ها مانند تماس با ما ، درباره ما ، تبلیغات ، قوانین سایت و … می تواند تاثیر زیادی در کسب اعتماد مخاطب شما داشته باشد پس برگه های بالا را همیشه در اولین قدم بعد از راه اندازی سایت خود ایجاد و در دسترس کاربران و مخاطبان خود قرار دهید.در زیر ما الزاماتی که باید در این برگه ها رعایت کنید را برای شما شرح می دهی.

درباره ما :

شما باید خلاصه از تاریخچه، رزومه، نحوه فعالیت و تاریخ شروع به کار خود را در این برگه قید کنید تا مخاطب شما متوجه شود که سایت شما از چه تاریخی  و با چه اهدافی راه اندزای شده است ، وجود این برگه در سئو سایت شما هم تاثیر خوبی خواهد داشت.

تماس با ما :

از ملزومات یک سایت خوب دسترسی مخاطبان و کاربران شما به راه های ارتباطی با شماست  پس لحظه ای برای ایجاد راه های ارتباطی و در دسترس قرار دادن آن درنگ نکنید.

شما باید در این صفحه آدرس مکان دقیق خود ، شماره های تماس ثابت و همراه ، فرم تماس و ساعات پاسخگویی را قید کنید.

دقت داشته باشید وجود یک آدرس فیزیکی معتبر و شماره تماس ثابت به مشتریان شما این اطمینان را می دهد که سایت شما از اعتبار خوبی برخوردار است پس دقت لازم را در راه اندزی این قسمت از سایت مبذول فرمائید.

قوانین سایت :

وجود قسمت قوانین سایت در برگه ها به مشترکین و مخاطبان شما این پالس را ارسال می کند که کسب و کار شما قانون مند است و از یکسری اصئل خاص پیروی می کنید.

” در این قسمت قوانین عضویت در سایت ، فروش ، گارانتی ، برگشت از خرید و … را قید کنید.”

تبلیغات :

شاید میزان اهمیت این قسمت از بقیه قسمت ها کمتر باشد اما اگر شما دارای یک وبسایت با بازدهی خوب و بالا هستید و دنبال یک راه برای کسب دار آمد، میتوانید با راه اندزای این قسمت بخش های مختلفی را که به بنر های تبلیغاتی اختصاص داده اید همراه با قیمت و نحوه نمایش توضیح دهید.

–اسپم شدن سایت

یکی از دغدغه های وبمسترها،  اسپم شدن سایت در گوگل است. بنابراین مواردی مانند: بررسی پنالتی شدن سایت ، بلاک شدن سایت در گوگل، از کجا بفهمیم سایت پنالتی شده ، پنالتی گوگل چیست ،  رفع پنالتی گوگل ، جریمه گوگل و … ممکن است برای ناظر بیرونی عجیب باشد ، اما برای آنها ابدا جای تعجب ندارد.

پس برای جلوگیری از اسپم شدن توسط گوگل نکات زیر را حتما مورد توحه قرار دهید :

  1. پایین بودن امتیاز MozRank یا MozTrust ( اگر موزرنک در مقایسه با موزتراست بیشتر باشد احتمال اسپم شدن است.)
  2. سایت های بزرگ با تعداد لینک کم
  3. تنوع کم در لینک هایی که در سایت موجود است. ( اگر درصد زیادی از لینک های یک سایت از دامنه های محدودی باشند احتمال اسپم شدن بالاتر می رود.)
  4. نسبت لینک های follow به nofollow در سطح زیر دامنه (subdomain) نرمال نباشد.( البته باید دید تعریف نرمال از دید ابداع کنندگان مقیاس دقیقا چیست. بطور مرسوم تعداد لینک های nofollow  در یک سایت بیشتر از لینک های follow آن است . اما اگر این نسبت برعکس باشد احتمال دریافت فلگ اسپم برای آن سایت بیشتر است.)
  5. نرمال نبودن نسبت لینک های follow و nofollow در خود دامنه.
  6. تعداد کم لینک های معتبر
  7. محتوای بسیار کوتاه و غیر غنی
  8. تعداد بسیار زیاد لینک های خارجی
  9. پایین بودن تعداد لینک های داخلی
  10. تعداد زیاد anchor text در صفحه ( سایت ها معمولا به طور طبیعی لینک هایی با انکر تکست های متفاوت دارند. اگر سایتی این تنوع در انکر تکست را در خود نداشته باشد این فرض را تقویت می کند که لینک های آن و انکر تکست ها ارگانیگ نیستند.)
  11. قرار دادن لینک های خارجی روی Navigation ( اینکه کاربر مجبور به زدن مداوم کلید بازگشت برای رسیدن به tab مورد نظر خود شود مشمول جریمه است.)
  12. عدم وجود مشخصات تماس
  13. تعداد صفحات کم
  14. (TLD (top- level domainبا سایت هایی که اسپم هستند دارای همبستگی است. ( نوع TLD انتخابی شما چنانچه با سایت های اسپم یکی باشد ممکن است به ضرر شما تمام شود. البته وجود همبستگی به معنای علت نیست.)
  15. کم بودن لینک هایی که مربوط به برند شما است. ( اگر شما قصد دارید با انکر تکست مشخصی برند خود را توسعه دهید لازم است که تعداد لینک های آن نیز کم نباشد.)
  16. طول نام دامنه
  17. دامنه هایی که در اسم خود عدد دارند.

نکته : بدلیل عدم وقت کافی مجبور شدیم این قسمت رو از سایت آقای طهمباسبی کپی کنیم.

” تنظیم و گرد آوری توسط خانه وردپرس”

کپی برداری از مطالب بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام می باشد

  • نویسنده
    علی باقری نیا
  • تعداد بازدید
    28 views
۰دیدگاه فرستاده شده است.
شما هم دیدگاه خود را بنویسید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

آموزشگاه

با عضویت در خبرنامه، تازه‌ترین نوشته‌های وبلاگ را در ایمیل‌تان دریافت کنید.
برای عضویت نشانی ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه عضویت کلیک نمایید.