نویسنده: علی باقری نیا
تاریخ: ۲۳,اسفند,۱۳۹۱
آخرین ویرایش: ۲۵ مهر ۱۳۹۶
یک دیدگاه
1011 بازديد

اموزش سئو سایت (قسمت۱)

دوست عزیز لطفا مطالب زیر را کپی کن! اما ذکر منبع ...

امتیاز دهید :

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
  • seogoogle

    در این ساعت قسط دارم شما رو با نحوه سئو کرده سایت اشنا کنم.این پست به صورت چند روز یک بار اپدیت میشود(یک پست جدید از همین مجموعه قرار میگیره)

    دوست عزیز لطفا مطالب زیر را کپی کن!
    اما ذکر منبع فراموش نشود

    درس اول:

    • چرا بازاریابی با روش جستجو (Search Marketing)

    • در این درس ها چه چیزی را به شما یاد می دهم و چه چیزی را یاد نمی دهم!
    • نتایج جستجوی طبیعی، یا پولی؟ کدام بهتر است؟

    چرا بازاریابی با روش جستجو (Search Marketing) برای کسب و کار شما لازم است؟
    دلایلم را با استناد به تحقیقات شرکت “comeScore” بیان می کنم.
    • کاربرانی که از طریق جستجو سایت شما را پیدا می کنند، احتمال خریدشان از سایت شما، ۷۳% بیشتر است.
    • بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، موثر ترین راه برای بالا بردن کاربران online مربوط به کسب و کار شما است.
    • این روش بالا ترین برگشت سرمایه را (Return On Investment) را در بین سایر روش های بازاریابی اینترنتی دارد.

    در این درس ها چه چیزی را به شما یاد می دهم و چه چیزی را یاد نمی دهم!
    به شما تبریک می گویم که تصمیم گرفتید در دوره رایگان بازاریابی با گوگل، شرکت کنید و قول می دهم که در انتهای درسها، راه حل های عملی و بسیار کاربردی برای بهبود عملکرد وب سایت، و افزایش فروش ارائه خواهد شد که اجرای آنها در مواردی بسیار ساده، سریع و کم هزینه،و در مواردی هم بسیار با هزینه اندکی، قابل اجرا است.

    در این دوره تمرکز من بر روی مفاهیم اصلی، کاربردی، عملی، و زود بازده است، که کمک می کند وب سایت شما در لیست صفحات اول گوگل قرار گیرد و باعث افزایش بازدید کنندگان از سایت شما خواهد شد. دقت کنید، این کار فقط بازدید کنندگان مرتبط با محصول یا خدمات شما را را به سایت می آورد، برای تضمین فروش بالا تر، باید محصول یا خدماتتان با کیفیت و مناسب با نیاز کاربر باشد که در این دروس، در مورد آنها بحث نمی شود.
    در این دوره من در مورد طراحی سایت، کد نویسی و تبلیغات بنری و اینترنتی صحبت نمی کنم و مطالب گفته شده، خیلی فنی نیست.
    این دوره مناسب صاحبان وب سایت و مدیران است که بتوانند استراتژی اصلاح و بهبود سایت را برای سازمان خود مشخص کنند و می تواند توسط طراح سایت( شاید هم خود آنها) پیاده سازی شود.

    من در این دوره تنها بر موتور جستجوی گوگل تمرکز می کنم. به ۲ دلیل:
    ۱٫ تعداد جستجو ها در گوگل، ۶ برابر موتورهای جستجوی دیگر است.
    ۲٫ اصول بهینه سازی موتورهای جستجو تقریبا مشابه هم است.

    و در آخر:
    توجه کنید بهینه سازی سایت، فعالیت ۱ باره نیست. مثل تمام موارد در زندگی، نیاز به بهبود مستمر و توجه همیشگی دارد.

    نتایج جستجوی طبیعی، یا پولی؟ کدام بهتر است؟

    وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید دو نوع نتیجه به شما نمایش داده می شود:

    ۱٫ نتایج paid: این نوع نتایج که در شکل به رنگ قرمز نمایش داده شده، نتایجی هستند که برای آنها پول پرداخت شده. یعنی صاحب آن وب سایت به google پول پرداخت کرده و در صورتی که کلمه مورد نظر وی جستجو شود، آن متن نمایش داده خواهد شد.

    ۲٫ نتایج organic: این نتایج مجانی هستند یعنی google تشخیص می دهد که با توجه به کلمه ای که شما جستجو کرده اید، چه چیزی را نمایش دهد. کسی برای قرار گرفتن در رتبه های بالای جستجو، پولی به گوگل نداده است.

    به نظر شما کدام یک از آنها بیشتر مورد توجه کاربران است؟ یا اینطور سوال کنم:

    شما وقتی کلمه ای را جستجو می کنید، بر روی نتایج پولی کلیک می کنید یا مجانی؟

    آماری که از یک شرکت امریکایی به دست آمده می گوید: حداکثر ۲% جستجو گران، بعد از وارد کردن کلمه مورد نظر بر روی نتیجه پولی کلیک می کنند، و ۹۸% بر روی نتایج مجانی کلیک می کنند!
    این آمار در سالهای قبل بیشتر بود به این دلیل که اکثر مردم نمی دانستند که این موارد پولی هستند ولی امروزه کلیلک بر روی نتایج مجانی رو به افزایش است.
    باز به سراغ آمار می روم: آمار می گوید اولین نتیجه در لیست نتایج مجانی، ۴۰ تا ۴۵ درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهد که این عدد ۲۲ برابر کلیلک بر روی نتایج پولی است.

    به زبان ساده تر : اگر ۱۰۰ نفر کلمه ای را جستجو کنند، ۲ نفر آنها بر روی نتایج پولی کلیلک می کنند و ۹۸ نفر باقی مانده بر روی نتایج رایگان، و از این ۹۸ نفر هم حدودا ۴۵ نفر روی اولین گزینه کلیلک خواهند کرد.

    حالا خودتان بگویید، اگر با قیمت دلار امروز مثلا ۳۸۰۰ تومان، ۵۰۰ دلار در ماه بخواهیم در گوگل تبلیغ کنیم(۱،۹۰۰،۰۰۰تومان)، نسبت به رقیبمان که در لیست نتایج مجانی در رده های بالا است، کدام یک نتیجه بهتری به دست خواهیم آورد؟ به نظر شما فروش او چند برابر شما است؟

    نکته مهم: گوگل بر روی نتایج رایگان هیچ سانسوری ندارد و برای کشوری مانند ایران که از نظر سیاسی تحریم است، هیچ تغییری در نتایج رایگان جستجو نمی دهد.
    اما در مورد تبلیغات پولی، گوگل کشور ایران را تحریم کرده است و به راحتی نمی توانید در گوگل تبلیغ کنید.
    در این درس اهمیت بودن در لیست مجانی گوگل را برای شما توضیح دادم، منتظر درسهای آینده برای آگاهی از روشهای کاربردی باشید.
    بسیار ممنون می شوم که نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.
    تهیه و تنظیم: بهرنگ موسوی. www.MorvaHost.com

  • تازه های وردپرس رو از کانال تلگرام خانه وردپرس دنبال کنید